Diecezjalny Przegląd Kolęd i Pastorałek

DIECEZJALNY PRZEGLĄD KOLĘD I PASTORAŁEK

SANDOMIERZ 2026

REGULAMIN

1. Organizatorem konkursu jest Wydział Duszpasterski Kurii Diecezjalnej 
w Sandomierzu i Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Św. Jadwigi Królowej w Sandomierzu.

Cele konkursu : 

– kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia

– rozbudzanie w uczniach wspólnego śpiewania kolęd i pastorałek

– integracja społeczności międzyszkolnej

– prezentacja talentów muzycznych 

– rozbudzanie zainteresowań muzycznych.

2. Przesłuchania

będą się odbywać w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym im. Św. Jadwigi Królowej w Sandomierzu, ul. Świętej Królowej Jadwigi 5:

Klasy I-VI SP – 8 stycznia od godziny 9.00

Klasy VII-VIII SP i Szkoły Ponadpodstawowe – 9 stycznia od godziny 9.00

– Koncert Finałowy z ogłoszeniem wyników i nagrodzeniem laureatów odbędzie się w Katolickim Domu Kultury im. Św. Józefa w Sandomierzu 11 stycznia 2026 r. o godzinie 16.00

3. Uczestnictwo: w konkursie mogą brać udział ( opcje do wyboru) :

  • soliści
  • zespoły wokalne, 
  • zespoły wokalno- instrumentalne,

z parafii, szkół podstawowych i średnich z terenu Diecezji Sandomierskiej. 

Każda szkoła i parafia może zgłosić jednego solistę i jeden zespół w danej grupie wiekowej.

4. Program Przeglądu:

Uczestnicy zobowiązani są do zaprezentowania jednej dowolnej kolędy lub pastorałki o tematyce bożonarodzeniowej przy akompaniamencie instrumentów muzycznych, podkładu instrumentalnego (sam akompaniament), z keyboardu, bądź a’ cappella. Kolejność występów w porządku ustalonym przez organizatorów.

5. Warunki uczestnictwa: zgłoszeniem na konkurs jest wypełniona karta uczestnictwa.

6. Przewidziany jest podział na 4 kategorie wiekowe :  

– klasy 1-3 szkoła podstawowa 

– klasy 4-6 szkoła podstawowa 

– klasy 7-8 szkoła podstawowa

– szkoły średnie 

7. Kryteria oceniania przez jury: 

– dobór repertuaru do wieku i możliwości wykonawcy,

– staranność wykonania (dykcja, interpretacja, intonacja, emisja),

– walory wokalne, 

– pomysłowość i oryginalność wykonania, 

– dodatkowe atuty prezentacji (np. stroje, rekwizyty),

– ogólny wyraz artystyczny.

8. Zgłoszenia dokonujemy przez formularz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflRjSL1zynHuFGEkO8RLtP5oMdrc0eQSty-dY7SmbRMIWSyg/viewform?usp=dialog

9. Czas wykonywania utworów nie może przekroczyć 6 minut.

10. Zgłoszenia do udziału w Konkursie należy przesłać do 15 grudnia 2025 roku. W razie pytań prosimy o kontakt e-mail: kliceum@hotmail.com lub tel

11. Na zwycięzców czekają nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.

12. Kategorie nagród:

– klasy 1-3 szkoła podstawowa (I-III)

– klasy 4-6 szkoła podstawowa (I-III)

– klasy 7-8 szkoła podstawowa (I-III)

– szkoły średnie (I-III)

13. Koncert Finałowy z ogłoszeniem wyników i nagrodzeniem laureatów odbędzie się w Katolickim Domu Kultury im. Św. Józefa w Sandomierzu 11 stycznia 2026 r. o godzinie 16.00

14. Organizator zapewnia podczas przesłuchań: 

Nagłośnienie (mikrofony, głośniki, przewody, odtwarzacz płyt CD, mp3, laptop) oraz słodki poczęstunek.

15. Decyzje organizatorów są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie. Organizatorzy nie pokrywają kosztów podróży.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (wizerunku)

Organizatorzy konkursu informują, że dane będą przetwarzane w celu prezentacji wyników konkursu i promocji jego laureatów na podstawie udzielonej dobrowolnie, możliwej do wycofania w każdym czasie zgody na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z 4.02.1994 r. o pra­wie autorskim 
i prawach pokrewnych. Zgody udziela się przez podpisanie i wysłanie formularza zgłoszeniowego do konkursu.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.